Nedávno CubCrafters ve spolupráci s výrobcem motorů představili novou pohonnou jednotku pro svůj XCub. Motor však není jedinou novinkou pro rok 2019. Výrobce představil poněkud kontroverzní tříkolovou verzi svého oblíbeného XCubu nesoucí název NXCub (Nex Generation XCub).
 
NXCub vznikl na základě požadavků od klientů. Na území USA totiž vlastní doložku pro létání s ostruhovým podvozkem pouhých 15 procent pilotů. CubCrafters proto modifikovali standartní XCub. Ten získal příďový podvozek s cílem nejen získat si širší spektrum zákazníků, ale také umožnit nováčkům jednodušší cestu „bush flyingu“. Zájemci budou mít možnost po získání zkušeností předělat letoun na tradiční verzi s ostruhovým podvozkem.
 
„Věděli jsme, že přidání předního podvozku k legendární platformě bude v určité míře kontroverzní. Očekávali jsme to a rozumíme tomu, ale jsou to naši vlastní zákazníci, kteří nás nabádali, abychom se tím zabývali,“ řekl Patrick Horgan, prezident CubCrafters Group.

Příďový podvozek NXCubu

Ve srovnání s tradiční verzí s ostruhovým kolem budou letové parametry téměř totožné. NXCub však umožní pilotům lepší otáčení na zemi a po dosednutí možnost agresivnějšího brzdění. K lepší manipulaci s letadlem na zemi by měla přispět odnímatelná zarážka předního podvozku. Po jejím odstranění lze podvozek otáčet o 360 stupňů. Jedním z nejdůležitějších paramterů pro STOL letadla je nepochybně délka vzletu. Ta by se měla pohybovat od necelých dvaceti metrů.
 
Finální rozhodnutí o uvedení nové generace XCubu s příďovým podvozkem na trh se uskuteční v říjnu 2019. Příplatek za tříkolovou verzi by neměl překročit 5 000 dolarů (cca 115 000 Kč).

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Video

02.08.2019 v 9:11 Přemek

Zajimave video k tematu clanku"

https://www.youtube.com/watch?v=Tepb7POqx6Y

Odpovědět

Přidat komentář