Dnes je 25. září 2018

6:53 18:54

Přemysl Truksa

Autor se živí jako vývojář programového vybavení pro zkušebny vozidel a motorů. Jeho koníčkem jsou věškeré létající aparáty těžší vzduchu a v současné době se také snaží stát šťastným majitelem PPL.

Články autora

Sedm desetiletí slavných malých Cessen - 3.díl

7. 7. 2018

Sedm desetiletí slavných malých Cessen - 3.díl

V posledním díle našeho seriálu si povíme o starší sestře C172, která drží absolutní primát v počtu vyrobených kusů. Dnešní C172 je v podstatě stejný letoun, jen vybavený příďovým podvozkem. Řeč bude... Číst dál

Sedm desetiletí slavných malých Cessen - 2. díl

28. 6. 2018

Sedm desetiletí slavných malých Cessen - 2. díl

Poválečná doba přinesla díky utlumení vojenských zakázek kolaps leteckého průmyslu. Ale kapitáni tohoto odvětví byli přesvědčeni, že díky zákonu G. I. Bill budou vracející se vojáci kupovat svá... Číst dál

Sedm desetiletí slavných malých Cessen – 1. díl

22. 6. 2018 2 příspěvky

Sedm desetiletí slavných malých Cessen – 1. díl

Vrtulové Cessny. Pro mnohé z nás to byly či stále jsou nudné, nezajímavé, masově produkované krabice bez kousku fantazie. Sedm desetiletí jejich provozu však svědčí o kvalitách, které na první pohled... Číst dál

Šeptající dopravák – 4. část

12. 12. 2013 2 příspěvky

Šeptající dopravák – 4. část

Komfort pro cestující, pohoda pro piloty. Proč se Tristar nikdy nedočkal takového úspěchu, který mu předpovídalo jeho v mnoha ohledech revoluční řešení? Číst dál

Šeptající dopravák – 3. část

1. 12. 2013 2 příspěvky

Šeptající dopravák – 3. část

Lockheed Tristar nebyl zajímavý jen revolučními technologiemi použitými pro vlastní let, ale i těmi, které provázely již jeho navrhování, vývoj, výrobu i konečné testování a certifikaci. Číst dál

Šeptající dopravák – 2. část

25. 11. 2013 3 příspěvky

Šeptající dopravák – 2. část

Tristar nabídl leteckému světu mnoho prvků, které byly ve své době v civilním provozu použity poprvé. Proto bylo svého času toto dítě Lockheedu možná „nejchytřejším“ dopravákem vůbec. Číst dál

Šeptající dopravák – 1. část

16. 11. 2013

Šeptající dopravák – 1. část

Právě před 43 lety se z letištní plochy v kalifornském Palmdale poprvé odlepil jeden ze symbolů dopravního letectví konce dvacátého století, přezdívaný Whisperliner – Lockheed L-1011 Tristar. Číst dál

Královna oblohy - 4. část

26. 2. 2013

Královna oblohy - 4. část

Ač byla Constellation původně navržena pro civilní dopravu, její vojenská kariéra byla nakonec delší a minimálně stejně tak úspěšná jako civilní, byť byla část vojenských verzí vyrobena pouze v... Číst dál

Královna oblohy - 3. část

8. 2. 2013 4 příspěvky

Královna oblohy - 3. část

I když začaly být proudové vojenské stroje koncem čtyřicátých let běžnou záležitostí, dopravní pístové letouny byly stále vnímány jako standard. I jejich konec se však pomalu blížil, když se v Anglii... Číst dál

Královna oblohy - 2. část

21. 1. 2013 1 příspěvek

Královna oblohy - 2. část

Na konci války u Lockheedu doufali, že by trh dopravních letadel mohl být náhradou za očekávané masivní rušení objednávek bojových strojů, a tak bylo přijato celkem riskantní rozhodnutí nezastavovat... Číst dál

Kontaktovat autora